Windows Kernel-Mode Object Manager Study+more

The Windows kernel-mode object manager component manages objects. Files, devices, synchronization mechanisms, registry keys, and so on, are all represented as objects in kernel mode. Each object has a header (containing information about the object such as its name, type, and location), and a body (containing data in a format determined by each type of object).
윈도우즈의 커널모드 오브젝트 매니저 컴포넌트는 객체를 관리한다.  
파일들, 장치들, 동기화 메커니즘들, 레지스트리 키들, 등등, 은 모두 커널모드에서 객체들로 표현된다. 각각의 객체는 헤더(오브젝트의 정보를 포함하고 있음. 예를들어 이름, 타입, 위치등), 및 바디(각 객체 타입에 따른 데이터를 포함하고 있는 부분)를 가진다.
 
Windows has more than 25 types of objects. A few of the types are: 
윈도우즈는 25개 이상의 객체 타입이 있다. 그들중에 몇가지는 다음과 같다:
  • Files 
  • Devices 
  • Threads 
  • Processes 
  • Events 
  • Mutexes 
  • Semaphores 
  • Registry keys 
  • Jobs 
  • Sections 
  • Access tokens 
  • Symbolic links 
The object manager manages the objects in Windows by performing the following major tasks:
오브젝트 매니저는 다음과 같은 task를 통해 객체를 관리한다.

Managing the creation and destruction of objects. 
객체들의 생성과 소멸을 관리함.
Keeping an object namespace database for tracking object information. 
객체의 정보를 추적하기 위해 오브젝트 네임스페이스 데이터베이스를 보관함.
Keeping track of resources assigned to each process. 
각 프로세스에 할당된 자원들을 지속적으로 추적함.
Tracking access rights for specific objects to provide security. 
보안을 위하여 특정 객체들의 접근 권한을 감시함.
Managing the lifetime of an object and determining when an object will be automatically destroyed to recycle resource space.
 객체의 생명주기를 관리하며, 리소스 공간을 재사용하기 위하여 언제 자동으로 제거될 시점을 선택함.

For more information about objects in Windows, see Device Objects and Device Stacks.
윈도우즈의 객체에 대한 자세한 정보를 원한다면, Device Objects and Device Stacks를 참고한다.

Routines that provide a direct interface to the object manager are usually prefixed with the letters "Ob"; for example, ObGetObjectSecurity. For a list of object manager routines, see Object Manager Routines.
오브젝트 매니저를 직접 호출하기 위한 인터페이스 루틴은 일반적으로 "Ob" 라는 prefix가 붙는다. 예를들어 ObGetObjectSecurity 같은것들이다. 오브젝트 매니저 루틴에 대한 전체 리스트를 원한다면 Object Manager Routines를 참고하라.

Note that Windows uses objects as an abstraction for resources. However, Windows is not object-oriented in the classical C++ meaning of the term. Windows is object-based. For more information on what object-based means for Windows, see Object-Based.
윈도우즈는 리소스의 추상화된 표현을 오브젝트라고 한다.
하지만, 윈도우는 전통적인 C++ 이 의미하는 객체 지향이 아니다. 윈도우즈는 객체 기반이다. 객체 기반이 윈도우즈에 어떤 의미인가에 대한 자세한 정보는 Object-Based를 참고하라.


덧글

  • cccc 2010/10/25 19:49 # 삭제 답글

    cccc
  • 승네군 2010/10/25 22:20 # 삭제

    너냐? 의미있는 덧글을 남기지 몬할까!!
  • L4c0 2010/10/27 11:32 # 답글

    우왕 영어 너무 잘하세요..
  • 승네군 2010/10/27 15:31 # 삭제

    영어.. 완전 이상한데.. 번역 이상한거 안느껴지낭???-.-?
  • L4c0 2010/10/28 10:05 #

    저에 비하면.. 잘하시는거에요 ㅋㅋ
  • 승네군 2010/10/28 18:39 # 삭제

    L4c0 // 당신 블로그에 올려져 있는 내용을 보고 말하셈.. 글케 어려운 영문 자료를 막 올려놓고 이따위 허접한 콩글리시 번역보고 잘한다고 그러면, 그 말을 누가 믿나.. - _-
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